קבלת ייעוץ אגרונומי והצעת מחיר

נקודת מבט אישית: גידולי שדה בישראל – פנינו לאן?

לא סוד הוא שבשנים האחרונות מגדלי גידולי השדה אינם רווים נחת בעבודתם.
רווחיות גידולים רבים ירדה אל מתחת לסף המינימלי מצב אשר אינו מאפשר המשך גידולם.
חקלאות השדה בישראל מתאפיינת כל השנים במגוון רב של גידולים מגידולי פלחה כחיטה ועד גידולי תעשייה וירקות לשוק המקומי וליצוא.
שנים רבות היו מספר רב של גידולים אשר היו גידולים מתוכננים לחלקם היתה מסגרת של מכסות ממשלתיות (תפ"א, גזר ועוד) וגידולים נוספים היו תחת תכנון וולנטרי בהסכמות בין המגדלים לצרכנים, בעיקר מפעלי העיבוד.

 

לפני יותר מ 20 שנה בוטלו התכנון הממשלתי והמכסות של אותם גידולי מכסה והם הפכו לגידולים אשר רוכזו תחת המשווקים הגדולים אם פרטיים או קיבוציים דבר שיצר בעיה למגדלים עצמאיים שלא היו קשורים למשווק ורבים נאלצו לפרוש מהגידול. בשנים האחרונות בעיקר עקב פתיחת השוק לייבוא מסיבי של מוצרים מוגמרים של הגידולים החקלאיים כגון: מוצרי עגבניות ותירס מתוק, גם ההסכמים הוולנטרים נתקלים בקשיים ואותם מגדלים עומדים כיום בפני שוקת שבורה.
מספר שנים נהנו החקלאים ממחירים גבוהים של הסחורות העתידיות (קומודיטיס) החקלאיות כגון: חיטה, גרעיני תירס דבר שהביא לרווחיות יפה הן לגבי המגדלים אשר גידלו את הגידולים למספוא וגם לאלו אשר גידלו חיטה לגרעינים. בשנים האחרונות הירידה במחיר של אותן סחורות הביא לשחיקת הרווחיות גם אצלנו.
מאידך ישנם גם מקרים שבמו ידנו גדענו גידולי יצוא כמו במקרה החמניות לפיצוח אשר יוצאו לספרד ועקב בעיות איכות, שבהחלט היו בשליטתנו, נפסק היצוא ליעד זה.
גם הכותנה הישראלית נהנתה מהמחיר הגבוה בשווקי העולם בעבר אך בשנים האחרונות עקב ירידה במחיר ומחלה התוקפת בעיקר את זני הפימה צומצם היקף גידול הכותנה והמשך קיום הענף מוטל בספק.
עקב המצב משקים רבים נוקטים בצעדים נכונים של יעול על די איחוד "חקלאות הצומח" תחת קורת גג אחת והפנית שטחים מתאימים לגידולי מטעים בעיקר אבוקדו.
רבים מאיתנו ששיבה זרקה בשערותיהם זוכרים שגם רווחיות הגידולים החקלאיים היא מחזורית ועוד תהיינה שנים טובות ורווחיות לכלל החקלאות.
בשנים אלו אנו נדרשים לפעול ביעילות מירבית להשיג תוצאות גידול מטביות ועל ידי כך לשמור על רווחיות הגידולים.
אנחנו ב"דשן גת" פועלים מזה תקופה להביא גם לגידולי השדה את החידושים האחרונים בתחום הדישון.
אנו משווקים תמיסות "אוראן בלו" ו"דשני טוב בלו" אשר ייחודן בכך שהן מכילות חנקן בפירוק איטי דבר המפחית את הפסדי החנקן בתקופה הגשומה בגידולי בפלחה.
לתמיסות אלו ניתן להוסיף "אצות גת", תמיסות ביוסטימולנטים המגבירות את עמידות הצמח לעקות יובש ואחרות ומאפשרות להגיע ליבול מירבי גם בתנאים אשר אינם מיטבים.
בחלקות בהן יש בעיות בהתפתחות מערכת שורשים או נגועות בנמטודות ניתן להוסיף "הומיגת", תמיסות ממשפחת הביוסטימולנטים המגבירות את התפתחות מערכת השורשים ומגדילות זמינות חומרי ההזנה לצמח.

 

ניתן להתייעץ עם צוות האגרונומים המקצועי בדשן גת לתכנון דישון יעיל וחסכוני.

 

חגי אבני, מנהל איזורי
נייד: 054-4361152
hagay@deshengat.co.il

עוגיות

אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על "אני מסכים", אתה מסכים לשימוש בעוגיות.

דילוג לתוכן