קבלת ייעוץ אגרונומי והצעת מחיר

חממת הניסיונות של דשן גת

כחלק מחזון דשן גת לחדשנות ולפיתוח מוצרים חדשים לטובת החקלאי, הוצבה חלקת ניסיונות בחממה ייעודית שתוכננה אך ורק למטרה זו, בהתאם לנדרש עבור ניסיונות בהזנת הצמח.
במשך שנים, חברת דשן גת ערכה ניסויים בחלקות מגדלים אשר שיתפו פעולה ברצון ובהבנה. תכנון הניסויים היה על פי אילוצי חלקת המגדל וממשק הגידול בחלקה, דבר אשר הקשה על תכנון אידיאלי של ניסויים. בנוסף, הניסויים בחלקות מסחריות מקשים על בקרת השקיה ודישון ברמה הנדרשת לחלקות ניסוי ולניתוח תוצאות הניסוי בהתאם לכך.
דשן גת ביצעה בהצלחה בשנים האחרונות גם ניסויים מקצועיים במסגרת שיתופי פעולה עם ועדות מגדלים ומשרד החקלאות, ועם גורמים נוספים בענף.
בשנים האחרונות אנו בוחנים חומרים חדשים ושונים, מעולם הביוסטימולנטים ומוצרי מיקרואלמנטים. השימוש במוצרים בכמויות קטנות ביותר לדונם, בליטרים \קילוגרמים בודדים. לעריכת ניסויים בחומרים אלו נידרשת יכולת יישום מדויקת ובקרה מלאה על ההשקיה והדישון, כמו כן עיקר השפעתם של החומרים על התפתחות הצמח והיבול בתנאי עקה. יצירת תנאי עקה בניסוי בחלקות מסחריות של מגדלים אשר יגרמו לפחיתה ביבול אפשרית אך לא מעשית.

 

לפני כשנתיים נבנתה חלקת ניסיונות בחממה שתהיה בבקרה ושליטה מלאה לגבי כל הפרמטרים הנבדקים, החל מתכנון מערך הניסוי, ביצוע הטיפולים וכלה בקטיפים ואיסוף המדדים השונים (כגון: גובה, פעילות כלורופיל, פריחה, חנטה, יבול – מספר פירות, משקל פירות, חיי מדף וכו').
הגידולים שבחממת הניסוי עברו מגוון רחב של בדיקות כולל יצירה מלאכותית של תנאי עקה, עד כדי פגיעה מכוונת לעיתים בגידול ופחיתה בכמות היבול.

בתכנון מערך חלקת ניסוי הושקע מאמץ חשיבתי לבניית מערכת ניסוי שתאפשר גמישות מרבית לטיפולים שונים, באמצעים ליישום פשוטים ומדויקים המאפשרים ניטור ובקרה קלים לביצוע.
הוחלט שכל מערך של חלקה יכלול אפשרות ל- 5 טיפולים: ביקורת שבה יינתן הדשן העיקרי שיהיה בכל הטיפולים, 4 טיפולים בהם יוזרקו 4 תוספים שונים, או אותו תוסף במינונים שונים, או אותו תוסף בתנאי עקה שונים.

בחממת הניסיונות מספר ראשי השקיה, המאפשרים לבדוק את אותם החומרים בגידולים שונים או לחלופין בגידול אחד בכל החלקות הנבדקות עם חומרים שונים (במקרה זה ניתן להגיע עד 16 חומרים שונים), המערכת גמישה למגוון רב של שילובים, אפשרויות מינון שונות ורמות עקות מים שונות, בהתאם לשילובים יקבעו מספר הגידולים והחומרים.
בכל ראש יחידת דישון מרכזית שניתן להוסיף תמיסות הזנה שונות. בהתאם לניסויים נקבע מצע הגידול בעציצים, ובכל טיפול יש אפשרות לאיסוף כל הנקז.
מערך הניסוי מאפשר להגיע לדיוק מרבי ויכולת ניתוח מעולה לתוצאות הניסוי.

לאחרונה שידרגנו את חלקת הניסיונות לשולחנות גידול המאפשרים עבודה קלה יותר ובתנאים סטריליים.

בחממה אנחנו בודקים תוספים שונים להזנה מינרלית כגון תוספי אצות, חומרים הומיים, מעכבי ניטריפיקציה ועוד מוצרים חדשניים המייעלים את ממשק ההזנה באופן משמעותי ביותר. באחד מהניסויים האחרונים שביצענו, הוכח כי בשימוש בתוסף ביו גת אצות 30 ניתן להתגבר על עקה של מחסור במים, תוצאה בעלת השלכות רחבות מאוד לגבי מגוון רחב של גידולים בתנאי אקלים לא מיטביים.

כיום, אנחנו בודקים בחממה מגוון של מיקרו אלמנטים הקשורים בכילאטים שונים. צמח הבוחן הוא כמובן – אגוז האדמה, הרגיש למחסורי מיקרו אלמנטים.
הניסוי עוד בתחילתו, ואנו מקווים שבסיומו נוכל להציע לכם עוד מגוון של תוספים שיצטרפו להיצע הרחב של מוצרי דשן גת.

 

ירון יוטל
אגרונום ראשי
054-4361155
yaron@deshengat.co.il
מיכל כנות
אגרונומית
054-4361156
michal@deshengat.co.il
עוגיות

אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על "אני מסכים", אתה מסכים לשימוש בעוגיות.

דילוג לתוכן