קבלת ייעוץ אגרונומי והצעת מחיר

דישון יסוד בתירס – "גרנובלנד"

בארץ מקובל גידול התירס לשלושה יעדים עיקריים: תירס יבש (גרעינים) לתעשייה כגון פופקורן, תירס לצריכה טרייה בקלחים ותירס לתחמיץ.
כאשר ניגשים לתכנן דישון לגידול תירס, צריך לקחת בחשבון מהי מטרת הגידול, שכן אין דישון תירס גרעינים לתעשייה כדישון תירס לתחמיץ.
התירס הוא גידול הדורש דישון יסוד ברמה גבוה יחסית. הסיבה לכך היא אופי צריכת חומרי ההזנה של הגידול. עיקר צריכת חומרי ההזנה של התירס מתרחשים ב 72-90 הימים הראשונים מהצצה. משך זמן זה תלוי בטמפ' ועונת הזריעה של הגידול. הסימן הכי נוח לתזמון סיום פרק זה של הגידול הוא שליפת הפריחה הזכרית שאז עיקר הדישון האשלגני הנחוץ כבר נקלט, ותוספת דישון אשלגני לא תתרום לתוספת יבול בעוד שקליטת חנקן וזרחן נמשכת בקצב נמוך יחסית לשלבים המוקדמים של הגידול.

אופן יישום הדישון תלוי בממשק הגידול במשק הספציפי.
ניתן לדשן ביסוד, אשלגן כלורי ומאפ, בדישון לפני הזריעה.
ניתן לדשן לאחר הצצה בדישון צד בדשן נוזלי, עילית או טוב המכיל חנקן, זרחן ואשלגן. מהלך זה מקובל מאוד מאחר ויש קבלנים המסוגלים ליישם את הדשן בשילוב קילטור לפני פריסת הטפטוף.
בזריעות המוקדמות, עקב הפסקת הגשמים, נאלצו המגדלים שזרעו ברטוב להקדים את הכנסת מערכת הטפטוף לאחר זריעה ולפני הצצה מלאה. חברת דשן גת סיפקה פיתרון חדש למגדלים: דישון בגרנובלנד NPK, תערובת דשן מוצק המכילה חנקן זרחן ואשלגן. בשיטה זו נלקחות בדיקות קרקע ובהתאם לממצאים נקבעת מנת יסודות ההזנה הנדרשת להשלמה בדשן. דשן גת מייצרת לחלקה הספציפית דשן, מוצק, גרנולרי, מורכב בנוסחה ייעודית לחלקה, כאשר היישום מתבצע ע"י קבלן במדשנת סיכות ישירות לערוגת הגידול במהלך יחיד. הדישון יכול להתבצע לפני הצצה, כמות הדשן הניתנת ממוקמת בפס סמוך לשורות הזריעה, מהלך המאפשר חיסכון בכמות הדשן.
תערובת דשן "גרנובלנד", מותאמת למדשנות עם התקנים מותאמים לפיזור תערובת גרנולרית ע"פ השטח או הצנעה בסיכות.

לשיטת דישון זו מס' יתרונות:

  1. היישום מתבצע במוצר יחיד במהלך יחיד. אין צורך לכייל את כלי היישום כשמשנים את סוג הדשן.
  2. ניתן להשלים מחסורים גדולים של יסודות הזנה בכמות דשן נמוכה יחסית לדשן נוזלי.
  3. היישום מתבצע בחומרים שאינם מסוכנים למיישם, אינם קורוזיביים או נדיפים.
  4. המוצר בעל ערך עלות: תועלת ללא תחרות, יחסית לחלופות הקיימות בתחום.

 

כמהלך משלים, המאבחן את יעילות הדישון, ניתן לבצע בדיקה צמחית במהלך הגידול כדי לבחון את הצטברות החנקן, הזרחן והאשלגן בצמח השלם ומכאן להסיק לגבי הצורך בהגברת או הורדת מינון הדשן במהלך הגידול. הבדיקה מתבצעת בצמחים שלמים בגובה של כ 30 ס"מ (שלב 5-6 עלים) ובשנתיים האחרונות נמצא שניתן להפיק תועלת מהערכים המתקבלים בבדיקה זו.

בדשן גת עומד לרשותך צוות אגרונומים מיומן ללווי וסיוע בהכנת תכנית דישון האופטימלית לדרישת החלקה שלך.

ערן בן יעקב
אגרונום
054-4361144
eran@deshengat.co.il

עוגיות

אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על "אני מסכים", אתה מסכים לשימוש בעוגיות.

דילוג לתוכן