קבלת ייעוץ אגרונומי והצעת מחיר

שימוש בביוסטימולנטים בבתי צמיחה – חומרים מעודדי צמיחה

בשנים האחרונות התרחב השיח והעניין בנושא תוספת "ביוסטימולנטים" לתמיסות הדשן כחומרים מעודדי צמיחה, ומשפרי גידול.
מהם בעצם ה"ביוסטימולנטים"? הגדרת המועצה האירופאית לביוסטימולנטים היא שאלו חומרים או מיקרואוגניזם כאשר מוסיפים אותם לצמח או לריזוספירה (סביבת השורש), תפקידם לעודד תהליכים טבעיים אשר ישפרו ויגדילו צריכת חומרי הזנה, יעילות חומרי הזנה, עמידות לעקות ויעלו את איכות היבול. החומרים הללו אינם מהווים חלק מ"אבות המזון" של הצמחים אלא הם חומרים הגורמים להאצת תהליכים בצמח, צימוח שורשים מוגבר, עמידות לעקות ואיכות פרי טובה יותר.

 

הביוסטימולנטים הינם אצות ובקטריות, פטריות (לדוגמא, מיקוריזה), חומצות הומיות, תרכובת חלבונים ועוד.
מחקרים רבים שפורסמו בנושא מצאו השפעה חיובית לחומרים הללו, אך עדין אין פרוטוקול מסודר שנותן הנחיות ברורות לסוג הביוסטימולנט הרצוי והמתאים לכל גידול.
חברת דשן גת, עוסקת בשנים האחרונות בנסיונות לבדיקת חמרי הזנה בהיקף נרחב ומשמעותי, ובין החומרים הנבדקים נמצאים גם תוספי הביוסטימולנטים, אצות ממקורות שונים. הנסיונות מתבצעים בגידול בעציצים בחממה, בהדשייה עם דשן שפיר עם תוספים של ביו – גת אצות 21 וביו – גת אצות 30.
ממצא מעניין מהניסיונות האחרונים בתנאי עקת מים, הצביע על כך שהתוספים שמרו על יבול כמו בטיפול ללא עקת מים ואף העלו יבול.הניסוי נערך בשלושה גידולים שונים: מלפפונים (דלועים), פלפל (סולניים) וברוקולי (מצליבים).
לגבי ביוסטימולנטים ממקור חומצות ההומיות, השפעתו על צמחים היא בעיקר עידוד צימוח שורשים ועמידות לעקות.
בבתי צמיחה, בייחוד בעונת הקיץ, נוצרת עקת חום הגורמת לבעיות בחיוניות האבקה (בעיות בהפרייה ויצירת פירות), נשירת חנטים, פרי קטן ועוד. הוספת ביוסטימולנטים במהלך העונה, עשויה לתרום לעמידות טובה יותר לחום,כמו גם עידוד והמרצת הגידול, שיפור איכות הפרי ועוד.

 

ביו-גת אצות 21, ביו-גת אצות 30 וביו – הומיגת

הביוסטימולנטים האיכותיים של דשן גת, עם היתרון שניתן לשלב אותם בכל סוגי הדשן הנוזלי, מאפשר הזרקת תמיסת הדשן עם התוסף אל מערכת ההשקייה והזנה ישירה אל מצע הגידול במשך כל העונה. הדשייה רציפה של ביוסטימולנט מעלה את יעילות השימוש בו, וכמובן לשילובו בדשן שזהו יתרון מבחינה לוגיסטית, כלומר אין צורך בהפעלה מיוחדת.
למגדל במבנים חסויים, מומלץ להתייעץ עם אגרונום דשן גת באזורכם לבחינת והתאמת תוסף ביוסטימולנט המתאים ביותר לגידול שלכם, ולתנאים הצפויים במהלך עונת הגידול.

 

בברכת עונה חקלאית מוצלחת,

מיכל כנות
אגרונומית
054-4361156
michal@deshengat.co.il

עוגיות

אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על "אני מסכים", אתה מסכים לשימוש בעוגיות.

דילוג לתוכן