קבלת ייעוץ אגרונומי והצעת מחיר

דגשים לקראת דישוני יסוד בפלחה

ככלי תומך בקבלת החלטות מסוג זה, מומלץ לבצע בדיקות קרקע, ואם מתוכננת הוספת חומר ממקור אורגני כלשהו, אז גם אנליזה לחומר האורגני. המלצה זו נובעת ממגוון סיבות שאעמוד על חלקן:
ראשית, בעוד שאת החלקות המגדל בעל הניסיון לומד להכיר, הרי שהרכב הזבלים השונים משתנה מאוד כתלות בחומר המוצא של הזבל או הקומפוסט, איכות אחסון הזבל לפני האספקה ועוד.
שנית, חשוב לדעת שחומר אורגני שטרם סיים את תהליכי הפירוק שלו צורך חנקן מהקרקע. צריך לזכור שפיזור חומר אורגני כזה לפני זריעה יכול, בטווח הקצר, לגרום למחסורי חנקן בתחילת הגידול. אם בדיקה מקדימה מעידה על החומר שטרם סיים פירוק מלא, כדאי לשלב 2-3 יח' חנקן בהליך הפיזור.
שלישית, הרכב ועלות החומר האורגני יקבעו את התמורה הכלכלית של מהלך הפיזור בהשוואה לפיזור דשן כימי. בשנה זו עלויות הדישון הכימי נמוכות משמעותית בהשוואה לשנים עברו, ולכן בחלקות המראות מחסור בחנקן ומחסור קל בזרחן, אין הצדקה כלכלית לביצוע פיזור חומר אורגני, למעט חלקות שהגיעה שעתן לקבל פיזור זה כחלק מתכנון טיוב קרקע רב שנתי. דישון ב 8-10 יח' חנקן באוריאה יהיה זול יותר מהחלופה האורגנית של פיזור שני קוב זבל או קומפוסט.

אנו בדשן גת ממליצים על פיזור חומר אורגני בקרקע לפחות אחת ל 4 שנים, כחלק ממשק טיוב הקרקע. עם זאת חשוב להבין את המשמעויות החקלאיות והכלכליות של מהלך זה.

הצעות דשן גת לפלחה השנה:
דשן מוצק: אוריאה ומ.א.פ.( 12-51-0), בשקי ענק ובשקי 22.5 ק"ג.
השנה נוספו מוצרים חדשים שנועדו להקל על יישום הדשן ולהבטיח יישום ללא סתימות ותקלות.
אוריאה "אייר סידר" – אוריאה מצופה בחומר ייחודי המונע הדבקות והיווצרות אבקה.
מא"פ "אייר סידר" – מא"פ מצופה בחומר ייחודי המשפר את מעבר החומר במכלולי כלי היישום.

לדישון חנקן וזרחן במהלך יחיד, אנו מציעים השנה דשן המיוצר באופן ייחודי בדשן גת , גרנובלנד – דשן מוצק גרנולרי ליישום ישיר בקרקע.

בתקופה זו של השנה מסיימים את השקיית הכותנה ומתחילים את ההיערכות לעיבודי היסוד לקראת זריעות החורף. זו העת לקבל החלטות לגבי שיטת הדישון בה ננקוט שכן היא זו שתשפיע במידה רבה על עיבודי היסוד ואופן הכנת השטח למצע לקראת הזריעה.

כתמיד, אנו בדשן גת מתחייבים לדשן מנופה, שקול וארוז לפני אספקה, באמינות ובאחריות.

ערן בן יעקב
אגרונום
054-4361144
eran@deshengat.co.il

דילוג לתוכן